ml> زمستان 1386 - مسیر انتظار
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 زمستان 1386 - مسیر انتظار

به مناسبت محرم الحرام

دوشنبه 86 دی 24 ساعت 11:50 صبح

امام حسین(ع)از نظر دانشمندان غیر مسلمان

 

? نهضت امام حسین (ع) از نظر مهاتما گاندی
بر من روشن شده است که اگر هندوستان بخواهد یک کشور پیروز باشد، بایستی از سرمشق امام حسین (ع) پیروی کند.
? امام حسین (ع) از نظر گیبون مورخ مشهور فرانسوی
در طی قرون آینده بشریت و در سرزمین های مختلف شرح صحنه حزن آور مرگ حسین موجب بیداری قلب خون سردترین
قارئین خواهد شد. 
? نهضت حسین (ع) از نظر توماس کارلایل
بهترین درسی که از تراژدی کربلا می گیریم این است که حسین و یارانش ایمان استوار به خدا داشته باشتند، آنها با عمل
خود روشن کردند که تفوق عددی در جایی که حق و باطل رو برو می شود، اهیت ندارد و پیروزی حسین با وجود اقلیتی که
داشت باعث شگفتی من است.
? نهضت امام حسین (ع) از نظر فردریک جمس
درس امام حسین (ع) و هر قهرمان شهید دیگری این است که در دنیا اصول ابدی عدالت و ترحم و محبت وجود دارد که تغییر ناپذیر است و همچنین می رساند که هرگاه که کسی برای این صفات ابدی مقاومت کند و بیشتر در راه آن پافشاری نماید، آن اصول همیشه در دنیا باقی و پایدار خواهد ماند.
? چارلز دیکنز
اگر منظور امام حسین (ع) جنگ در راه خواسته های دنیایی بود من نمی فهمم چرا خواهران و زنان و اطفال او همراه او
بودند پس عقل چنین حکم می کند که او فقط به خاطر اسلام فداکاری خویش را انجام داد. 
? ایرونیک مورخ امریکایی
برای امام حسین (ع) ممکن بود که زندگی خود را با تسلیم شدن به اراده یزید نجات بخشید ولیکن مسئولیت پیشوایی
نهضت حیات بخش اسلام اجازه نمی داد که او یزید را بعنوان خلافت بشناسد، او خود را به منظور رها ساختن اسلام از
چنگال بنی امیه آماده ساخت. در زیر آفتاب سوزان سرزمین خشک و بر روی ریگهای تفدیده عربستان روح حسین فنا ناپذیر است. ای پهلوان و ای نمونه شجاعت و ای شهسوار من ای حسین. 
? موریس دوکبری
اگر مورخان ما حقیقت این روز را می دانستند و درک می کردند که عاشورا چه روزی است این عزاداری را مجنونانه نمی
پنداشتند، زیرا پیروان حسین به واسطه عزاداری حسین می دانند که پستی وزیر دستی و استعمار را نباید قبول کنند، چون شعار پیشرو و آقای آنها ندادن تن به زیر بار ظلم و ستم بود.


نوشته شده توسط : حمید

نظرات دیگران [ نظر]


عمر طولانی حضرت

دوشنبه 86 دی 24 ساعت 11:20 صبح

بررسی چگونگی امکان عمر طولانی

Image hosted by allyoucanupload.com


یکی از موضوعاتی که درباره امام زمان(عج) باید مورد پژوهش قرار گیرد، " طول عمر" ایشان است. در این مطلب می خواهیم ببینیم: آیا دلیل عقلی، برهان علمی، یا قانونی آزمایشی، و صد درصد کلی ، وجود دارد که ثابت کند طول عمر امری محال است و یا اینکه وقوع آن امکان دارد.

در زیست شناسی

زیست شناسان می گویند: عمر بشر اندازه و حد ثابتی ندارد. در طبیعت همه گونه عمر بوده و ممکن است، باشد. " وایزمن "، عالم آلمانی، می گوید:

مرگ لازمه قوانین طبیعی نیست. و درعالم طبیعت ازعمرابدی گرفته تا عمر یک لحظه ای همه نوعش هست. آنچه طبیعی و فطری است، عمرجاودانی و ابدی است. بنابراین، عمر نهصد و شصت و نه ساله " متوشلح" ، نه مردود عقل است و نه مردود علم. در همین دوره ما، میزان طول عمر بالا رفته است، و دلیلی ندارد که از این بالاتر هم نرود.(1)

تایید طول عمر، از نظر علم جدید، تا جایی است که در این دوره اخیر، درصدد برآمده اند تا حد و مرز را از زندگی انسان بردارند و با پیدا کردن راه سالم نگاهداشتن سلولهای بدن ، برطول عمرانسان، سالهای مدید بیفزایند. عده ای پا فراتر نهاده اند، و در راه تحصیل عمر جاودانی برای بشر( با پیدا کردن هورمونهای مخصوص و استعمال آنها در انسان) به کوشش افتاده اند، و حتی می توانند تا حدودی جوانی را به پیران فرتوت بازگردانند.

ادامه مطلب...

نوشته شده توسط : حمید

نظرات دیگران [ نظر]


دلیل غیبت!

دوشنبه 86 دی 24 ساعت 11:12 صبح

آیا خداوند نمی توانست حضرت مهدی (عج) را بدون غیبت حفظ نماید؟

 

امامعصر(عج)

در پاسخ می گوییم :


اولا:‌ اعجاز، در نظام طبیعت و تکوین خلاف اصل است، مگر آنکه ضرورتی اقتضا کند و در مورد حضرت مهدی (عج) اراده خداوند بر این تعلق گرفته که محافظت حضرت از راه غیبت باشد.


ثانیا: مصالح و مفاسد و تقدیرات الهی به تبع واقعیتهای الهی تغییر پیدا می کند. خداوند متعال برای امت اسلامی یازده امام معصوم به جهت هدایتشان فرستاد، ولی یکی پس از دیگری آنان را به شهادت رساندند و با این عملکرد بد و کارنامه سوئی که از خود نشان دادند تقدیر خداوند بر این تعلق گرفت که امام دوازدهم تا مدتی در پشت پرده غیبت قرار دهد تا محرومیت غیبت امام را احساس کنند و با ظهور حضرتش قدر او را بدانند.


ثالثا:‌ آیات و روایات، یکی از سنت های حتمی خداوند متعال مساله امتحان امتها ست. امت اسلامی نیز از این قانون استثنا پذیر نیست. و هر امتی به نحوی امتحان خواهد شد. امتحان امت اسلامی در این عصر و زمان به غیبت امام زمان آنهاست، که آیا با این حالت بردین و مذهب خود استقامت دارند یا خیر؟

 


نوشته شده توسط : حمید

نظرات دیگران [ نظر]